Leveransvillkor
- Allmänt
Produkterna i nätbutiken säljs av Wild Lapland Products Oy, organisationsnummer 0193294-2. Vi säljer produkterna till myndiga privatpersoner i Finland. I produktpriserna ingår mervärdesskatt. Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i priserna och leveranskostnaderna.
- Så här beställer du
Produkterna beställs från Wild OnlineSHOP. Alla beställningar bekräftas via e-post. I e-postmeddelandet ingår information om beställningens pris, momsandel, leveranskostnader samt vilka produkter du har beställt. För att du ska få en beställningsbekräftelse förutsätts att du meddelar din e-postadress i samband med beställningen. Kunden förbinder sig till sådana leveransvillkor som gäller vid tidpunkten för beställningen.
- Förhandsbeställning
Wilds produkter är säsongsprodukter och deras leveranser börjar strax före den egentliga säsongen. Nyheter och kompletterande produkter anländer till lagret strax före säsongen och levereras då till kunderna. En del av produkterna finns i lager året runt.
De produkter som ännu inte finns i lagret kan beställas genom en förhandsbeställning. I anslutning till produkten finns information om när den levereras. Betalningen sker i samband med leveransen av produkten. Genom att göra en förhandsbeställning försäkrar du dig om att du får exakt den produkt du vill ha. En förhandsbeställning görs i nätbutiken precis på samma sätt som en normal beställning.
- Orderbekräftelse
Vi skickar en orderbekräftelse per e-post med följande information: – referensnummer – vårt kontonummer – slutsumma på fakturan På vårt kundkonto på webbplatsen kan du kontrollera innehållet i din beställning.
- Betalningssätt och postkostnader
Produkterna och deras postkostnader betalas i samband med beställningen. Du kan betala via alla de vanligaste nätbankerna. Dessutom kan du betala med kreditkort eller postförskott Delbetalning och faktura kan fås via Klarna. Genom Klarna kan du betala flexibelt på ett sätt som passar dig. Kreditkortsbetalningar sköts av Nets. Vi skickar produkterna då betalningen syns på vårt konto. Mer information om delbetalning och betalning med faktura hittar du här
- Leveranstid
Vi skickar produkter varje vardag. Vi skickar beställningen 1 – 3 dagar efter att fakturan har betalats beroende på bankförbindelserna.
- Leveranssätt och leveranskostnader
I leveranskostnaderna ingår post- och förpackningskostnader. Du kan kontrollera leveranskostnaderna efter att du valt betalnings- och leveranssätt (beställningens sida 2/5). Vi skickar beställningarna som paket med en leveranskod. Leveranssätten är post, busstransport eller avhämtning. Om du vill hämta din leverans själv bör du komma överens om tidpunkten för avhämtningen per telefon eller e-post. (Detta alternativ endast för kunder som bor i närområdet.)
- Bytes- och returvillkor
Kunden har 14 dagars bytes- och returrätt i enlighet med Finlands konsumentskyddslag. Returrätten gäller endast oanvända och säljbara produkter i ursprunglig förpackning. Alla etiketter och anvisningar som levererats tillsammans med produkten bör också returneras. För att produkten ska kunna säljas på nytt får den inte vara smutsig och den får inte ha några spår av användning, såsom hårstrån.
Kom ihåg att det inte räknas som en kundretur att låta bli att hämta ut paketet på posten. Paketet anses vara avhämtat eftersom det innehåller en returblankett. För beställningar som inte har avhämtats inom ramarna för transportbolagets förvaringstid debiterar vi 19,90 euro i hanteringskostnader. Alternativt kan du meddela vår kundtjänst per e-post att du inte tänker hämta ut ditt paket. Bifoga orderbekräftelsen som vi skickat per e-post till ditt meddelande.
Konsumenten betalar för returkostnaderna i enlighet med den nya E-handelslagen. Returen bör i första hand ske med samma leveranssätt som använts då varan har skickats till kunden.
Bifoga följande information tillsammans med returen: (En returblankett levereras tillsammans med försändelsen) – kundnummer, namn, adress och telefonnummer – kontonummer – kopia av orderbekräftelse – du kan också använda kvittot i paketet som informationsblankett -meddela tydligt på blanketten i paketet vad du vill göra
Returadress: Wild Lapland Products Oy Korkeantie 26 95420 TORNEÅ FINLAND
Vi tar inte emot returnerade paket 14 dagar efter leveransen. Då returen har accepterats, returneras pengarna direkt till ditt konto efter att de returnerade produkterna har tagits emot och hanterats.
- Problem i transporter samt defekta varor
Om produkten har försvunnit under transporten, blivit defekt eller om kunden har fått fel produkt, bör kunden meddela om detta genast till adressen go.wild@wild.fi eller per post till adressen:
Wild Lapland Products Oy Korkeantie 26 95420 TORNEÅ FINLAND
Ett meddelande om en felaktig leverans eller defekt vara bör göras inom 14 dagar efter att produkten tagits emot. Om paketet har skadats i posten bör kunden lämna in en reklamation om produkten till posten.
- Övrigt
Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor. Kom ihåg att bekanta dig med de gällande leveransvillkoren innan du gör din beställning. Alla kunduppgifter behandlas konfidentiellt och de överlåts inte till någon tredje part.